feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.
What About You?


entries | profile | tagboard

Sunday, August 5


Hello. Alhamdulillah, sekarang nie dah masuk Ramdhan ke 17. Okay, tepuk tangan pada diri anda *pakpak*. Thanks kerana memberi respone. hahak. dengan tibanya 17 Ramadhan, bermakna, dah 1 tahun arwah dah tinggalkan aku. K, sebak.

Tahu tak siapa arwah? Arwah nie, datuk aku. Datuk aku yang aku sayang. Dia meninggal selepas beberapa hari koma. Nak tau cerita dia cammane ? Mai mai, mai aku nak habaq mai.

Macam nie..............
Pada malam 13 Ramadhan 2011, arwah nak minum air kat dapur. Dapur pertama, air takdok, jadi arwah guna dapur kedua. Dapur kedua terletak kira kira 100 meter dari rumah. Arwah pergi kesana selepas tonton bola dengan anak dia, pak sdara akuu. Diaorang tengok bola sepak.

Then, masa tu, pak sdara aku dah masuk bilik dia. Arwah berlari ke tandas tub tub ............................. *degummmmmmmm* bunyi orang jatuh. Pak sdara aku terkejut, then, cepat cepat pergi.

Allahu Akhbar ! Laung pak sdara aku, Ya Allah. Dia pun panggik nenek aku. Pastu, panggil adik bradik yang lain. Call situ sini, keluarga aku takdak masa tu, kitaorang duduk jauh dari adik bradik yang lain.
So, cepat cepat pak sdara aku call ambulans. Pastu, sampailah ambulans. Hantar kat Hospital Kemaman, buat check up, then terus hantar kat Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.

Masa kitaorang sampai kan, tetiba, jururawat tu tunjuk kat ruang SEPARA KRITIKAL dan KRITIKAL. Wauuuuuuuu. Kritikalllll? Atuk aku kritikal? Oh my god, hanya Allah je tahu perasaan aku canggane mase tu. Memang sebak tak terkata ahh.

Pastu, lama jugak lah doktor buat check up. Dekat pukul 11 lebih cenggitu, barulah atuk aku dipindahkan dekat wad biasa. Wad lima tu woo. Aku ne, jenis takleh naik lif, so, aku gunakan kepakaran *puih* aku untuk naik tangga. Dok lenguh ane pung, sampai je dkat wad 5 hor, wauu, kendur lutut akuu.

Then, aku nmpakkan, arwah tu, doktor pasang banyak sangat wayar. Alat pembantu penafasan pun ade jugak. Alahai, semakin sebak aku dibuatnya. Last, selepas 3 hari koma, arwah telah menghembuskan nafas terakhir, pada pukul 12 malam lebih.

AL FATIHAH.


0 loner (s)
OLD | NEW
Template by Puffnuts. Background by FPA and icons by Applepine.