feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.
What About You?


entries | profile | tagboard

Monday, January 9
copypaste

 
 
Hye, dengann bangge nye sy, mengatakan bahawa sy me-copy paste, orang punya status di Facebook. Haha. Aku copy pon bukan nye hape, status dy sedapp. Huhu. Nah status dy,
 
First 
 
Bagaimana jiwamu hari ini? Ada Allah dalam jiwamu? Kalau ada, pasti terasa. Kalau ada, rasa tenang hari ini , kalau ada, di hati hanya mahu berbuat baik sahaja.Allah itu teman hidupmu, itu kata guru saya.Bila Allah ada dalam jiwamu maka ketika itu Allah menemanimu tapi bila Allah tidak ada dalam hatimu, ketika itu syaitan jadi teman setia maka jiwamu hari itu resah, mudah marah, mudah buruk sangka. Pastikan tidak, kerna syaitan sedang duduk bersemayam dalam hatimu. Justeru tunduklah dirimu pada kehendak-Nya bukan kehendak syaitan. 
Second
Sedar tidak sedar dunia semakin tua, masa semakin pantas berlalu. Rambut yang dahulunya hitam sudah kelihatan sedikit keputihan. Kudrat yang dahulunya gagah sudah semakin lemah.
Wajah yang dahulunya jambu sudah menjadi layu. Ini semua bukti kepesatan masa yang tidak mampu sesiapa pun mengawalnya.
Third 
Siapakah yang mampu melawan takdir saat malaikat Izrail sudah 'ditugaskan' untuk mengambil nyawa yang dipinjam. Banyak ceritera tentang kematian namun hanya beberapa minit ia terkesan di hati kecil. Kita tidak tahu, 'makwe pakwe' kita pun tidak tahu, ibubapa kita tidak tahu, kawan kita juga tidak tahu. Tiada siapa tahu ajal masing-masing. Hanya Allah yang tahu.
 

0 loner (s)
OLD | NEW
Template by Puffnuts. Background by FPA and icons by Applepine.